خلاصه جزوه انسان کامل + پاسخنامه رایگان سوالات


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
5 آوریل 2024
نوع فایل
حجم فایل
تعداد صفحات
دسته بندی
تعداد بازدید
76 بازدید
RIAL ۴۹۹,۰۰۰

خلاصه جزوه انسان کامل + پاسخنامه رایگان سوالات ۱۰۰ صفحه

خلاصه جزوه انسان کامل + پاسخنامه رایگان سوالات | دانلود نمونه سوالات تستی و خلاصه کتاب انسان کامل اثر شهید مطهری با پاسخنامه تشریحی و توضیح هر سوال همراه با فایل pdf کتاب، از مواد حیطه تخصصی آزمون استخدامی ۱۴۰۳

انسان کامل
دانلود رایگان سوالات استخدامی انسان کامل (مطهری) با جواب

خلاصه سخن این مکتب: . ما به آن دلیل با یکدیگر متحد هستیم که همزبانیم یعنی زبان به »ما« تعلق دارد نه به »من« ،و هموطن هستیم یعنی وطن به »ما« تعلق دارد نه به شخص و فرد. پس مالک کامل بودن انسانها »ما« بودن آنهاست و مالک »ما« شدن انسانها این است که اختصاصها از بین برود و اشتراک و سوسیالیسم جایگزین اختصاص شود. وقتی مالکیت فردی پیدا شد. بشر از بهشت سعادت رانده شد و دچار بدبختی گردید و هنوز هم دچار همان بدبختی است. توبه انسان برای اینکه به بهشت باز گردد. توبه از مالکیت است و همان طور که درادیان آمده بهشتی که انسان بعداً میرود از اولی کاملتر و بهتر است هر وقت بشر از این گناه بزرگ توبه کرد و بجای مالکیت فردی به اشتراکیت رو آورد بار دیگر به مقام آدمیت و انسانیت خودش می رسد. می گویند مالکیت که پدید آمد ظلم پیدا شد و ظلم ناشی از مالکیت است و لذا استثمارگر و استثمار شده پیدا شد. بشر در حالی که استثمارگر و با استثمار شده است. ناقص است. تا وقتی که این ناهمواریها و پستی و بلندی ها در بین افراد بشر وجود دارد که یکی آنقدر باال می رود که به قله دماوند می رسد و یکی هم آنقدر پایین می رود

 انسان کامل
خلاصه کتاب و سوالات استخدامی انسان کامل شهید مطهری

کتاب انسان کامل

کتاب ‘انسان کامل’ اثری است از شهید مطهری، فیلسوف، عالم دینی و عضو محترم فقهای شورای نگهبان که به عنوان یکی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم شناخته می‌شود. این کتاب، به عنوان یکی از مهمترین آثار او، در زمینه اخلاق و فلسفه اسلامی نوشته شده است و در سراسر جهان تحسین و توجه بسیاری را به دنبال داشته است.

این کتاب در سال ۱۳۵۸ به صورت برگزیده ای از سخنرانی‌های حجت‌الاسلام مطهری در دانشگاه تهران و دانشگاه های دیگر ایران منتشر شده است. اما به دلیل توجه بیشتر رسانه‌ها به سخنرانی‌های او در حوزه سیاست و امور ملی، کتاب ‘انسان کامل’ به مرور زمان به یکی از معروف‌ترین آثار او تبدیل شد.

موضوع کتاب ‘انسان کامل’ در واقع به بررسی مفهوم انسان و فلسفه زندگی می‌پردازد. از نگاه مطهری، انسان از هر دیگر موجودات برتر است و با صفات خاص خود می‌تواند به اوج تکامل و رشد برسد. او معتقد است که انسان به دنبال سعادت و خوشبختی است و بهترین راه برای رسیدن به آن، تقوا و اخلاق است.

در این کتاب، مطهری به دو نوع انسان اشاره می‌کند؛ انسان بدیع و انسان کامل. انسان بدیع، انسانی است که فقط به نیازهای جسمی خود توجه می‌کند و بر ارزش‌های معنوی و اخلاقی تأکید ندارد. اما انسان کامل، با توجه به هدف و معنای زندگی، برای رسیدن به سعادت و خوشبختی خود و دیگران، مسئولیت‌پذیری و اخلاق ارجح را به خود می‌نماید.

آزمون استخدامی
سوالات تستی کتاب انسان در قرآن (شهید مطهری)

در صورت درخواست دانلود سوالات رایگان خلاصه جزوه انسان کامل  از ما در سروش و تلگرام خود فایل نیز برایتان فوری ارسال می شود

آیدی پشتیبانی سروش دبیران فایل: https://sapp.ir/dabiranfile
آیدی پشتیبانی تلگرام دبیران فایل: https://t.me/dabirfile

در صورت عدم دانلود یا مشکل با ما در ارتباط باشید:

آی دی سروش و ایتا :   dabiranfile@       کانال سروش و ایتا:  dabiranfile@

آی دی تلگرامی:    dabiranfile@       کانال تلگرامی:  dabirfile@  پیج اینستاگرام:  dabiranfile@ 

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل سوالات بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود سوالات به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت و صحیح وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل سوالات مورد نظر نشدید با ایمیل dabiranfile@gmail.com یا در تلگرام یا سایر پیام رسان ها به آیدی dabiranfile@ تماس بگیرید.