دانلود سوالات آموزش تیتر نویسی


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
21 فوریه 2023
نوع فایل
حجم فایل
تعداد صفحات
دسته بندی
تعداد بازدید
606 بازدید
رایگان

دانلود سوالات آموزش تیتر نویسی

دانلود سوالات آموزش تیتر نویسی

سوالات سایت نهاد
پاسخ سوالات سایت نهاد تلگرام,دریافت گواهینامه فعالیت کلاسی دروس معارف ,نمونه سوالات آزمون نهاد رهبری, سایت نهاد دانشگاه فرهنگیان,

اهداف درس آموزش تیتر نویسی

آشنایی با مبانی تیترنویسی؛ از ویژگی های تیتر تا روتیتر و سوتیتر

آشنایی با سبک های تیترنویسی

دانستن باید و نبایدهای تیترنویسی

سرفصل ها

  • جلسه اول: مبانی تیترنویسی
  • جلسه دوم: سبک های تیترنویسی 

کتاب و تحقیق تیتر نویسی؟

به طور خاص، اگر به خبرنگار شدن فکر می کنید و به طور کلی اگر برای رونق کارتان وبلاگ یا صفحه ای علمی، شغلی، سیاسی و ….در شبکه های اجتماعی دارید، شما برای موفقیت تان به مهارت تیترنویسی نیاز دارید.

در چنین زمانی، به سراغ کتاب و تحقیق تیترنویسی می گردید. این درس، نیاز شما را به کتاب و تحقیقی در باب تیترنویسی برطرف می کند.  شما در این درس با اجزا و انواع تیتر آشنا خواهید شد و مهارت تیترنویسی را خواهید آموخت.

نحوه تیترنویسی

اگر ساختار خبر را به سه بخش تقسیم کنیم تیتر و اجزاء تیتر یکی از بخشهای مهم هر خبری را در برمی گیرد می شود گفت که تیتر هدایت کننده ی مخاطب به سوی خواندن خبر است و قلابی است که شما می اندازید و مخاطب را به سوی خواندن خبر می کشانید که آن را مطالعه کند حتی عده ای معتقدند که ما دو نوع مخاطب داریم مخاطب تیترخوان و مطلب خوان.

با توجه به افزایش سرعت زندگی جدید، تعداد مخاطبان تیترخوان به شدت بالا رفته است. در چنین وضعیتی، نحوه تیترنویسی، پرسشی است که تولیدکنندگان محتوا با آن سروکار دارند. یک تیترنویس خوب، ابتدائاً یک تبلیغ نویس خوب است.

روش تبلیغ نویسی؟

تبلیغ‌نویس کسی است که مضامین انتزاعی و ذهنی را خلاصه و عینی می کند. او چیزی به مخاطبان نمی گوید بلکه آن ها را با مثال ها و تصویرسازی های ملموس نشان می دهد.

او احساس مخاطب را نشانه می رود و با ایجاد درگیری ذهنی در مخاطب، او را وادار به انفعال می کند. برای مثال او مخاطب را پنهانی به سوی خرید محصول مدنظرش می کند.

تیترنویسی جذاب؟

بنابراین تیترنویسی جذاب، یک هنر و مهارت است که نیازمند توجه جدی به سطح فهم مخاطبان است. به طور کلی تیترهای جذاب، تیترهایی هستند که ویژگی های یک کالا، محصول و….را با زبانی ساده و صادقانه به مخاطبان انتقال می دهد.

اصول تیترنویسی؟

به طور کلی، صحبت از سادگی و صداقت و سایر بایدهایی که باید در تیترنویسی رعایت شود، صحبت از مبانی و اصول تیترنویسی است. اما بحث از اصول تیترنویسی بحثی فراتر از این اصول است و شامل همه قواعد و تکنیک های تیترنویسی است که به تیتری اغواگر و جذاب منتهی می شود.

قواعد تیتر نویسی؟

تیتر باید روشن باشد و فاقد ابهام باشد.

باید به گونه ای نوشته شود که مخاطب با خواندن تیتر متوجه پیام خبر بشود.

تیتر نباید سؤالی باشد زیرا سؤال ابهام ایجاد می کند برای خوانندگان مطلب

از تکرار واژه ها در تیتر باید پرهیز شود.

تیتر هر چه کوتاه تر باشد زیباتر است و بهتر به زیبایی صفحات و خبرها کمک می کند.

معمولا میگویند که اگر تیتر شما نقل قولی است بهتر است نقل قول غیر مستقیم باشد

و…..

آزمون های سامانه نهاد ec.nahad.ir

دانشجویان تمامی دانشگاه ها من جمله دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه های فنی حرفه ای و … پس از گذراندن دوره آموزشی خود، می بایست در آزمون پایان دوره سایت نهاد شرکت نموده و در صورت کسب حد نصاب لازم گواهینامه پایان دوره دریافت نمایند. آن دسته از دانشجویانی که نمره لازم جهت قبولی در این دوره ها را کسب نکردن، می توانند در آزمون مجدد درسی که افتاده اند، شرکت نمایند.

دانلود نمونه سوالات آزمون سایت نهاد + پاسخنامه

برای ارائه خدمات بهتر به دانشجو ها سامانه ای به نام سایت نهاد به نشانی اینترنتی ecnahad.ir راه اندازی شده است تا دانشجویان بتوانند با ورود به این سامانه از خدمات غیر حضوری آموزشی این سامانه استفاده نمایند و در صورت عدم امکان جهت تشکیل کلاس های حضوری، به صورت اینترنتی آموزش های لازم را ببینند.

دوره های آموزشی زیادی در زمینه معارف، علوم سیاسی و اجتماعی در سایت نهاد ارائه می شود که تمامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه آزاد و دانشگاه های سراسری در سراسر کشور می توانند به این سامانه دسترسی داشته باشند. با توجه به اهمیت زیاد سامانه نهاد، در این مقاله قصد داریم شما را با نحوه ورود به سامانه نهاد آشنا کنیم.

سوالات آزمون سایت نهاد

سوالات آزمون سایت نهاد

 

در صورت درخواست دانلود  سوالات سایت نهاد بهمراه پاسخنامه از ما در سروش و تلگرام خود فایل نیز برایتان فوری ارسال می شود

آیدی پشتیبانی سروش دبیران فایل: https://sapp.ir/dabiranfile
آیدی پشتیبانی تلگرام دبیران فایل: https://t.me/dabirfile

در صورت عدم دانلود یا مشکل با ما در ارتباط باشید:

آی دی سروش و ایتا :   dabiranfile@       کانال سروش و ایتا:  dabiranfile@

آی دی تلگرامی:    dabiranfile@       کانال تلگرامی:  dabirfile@  پیج اینستاگرام:  dabiranfile@ 

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل سوالات بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود سوالات به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت و صحیح وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل سوالات مورد نظر نشدید با ایمیل dabiranfile@gmail.com یا در تلگرام یا سایر پیام رسان ها به آیدی dabiranfile@ تماس بگیرید.