دانلود سوالات مربی امور آموزش معلولین آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲
دانلود سوالات مربی امور آموزش معلولین آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ + منابع حیطه عمومی + منابع حیطه اختصاصی + سوالات حیطه اختصاصی + سوالات حیطه عمومی + سوالات حیطه تخصصی + منابع حیطه تخصصی | همراه با پاسخنامه
در این صفحه از سایت نمونه سوال فایل دانلود سوالات مربی امور آموزش معلولین آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ را به صورت pdf آماده کرده ایم امیدواریم که مورد استفاده تان قرار گیرد و مفید باشد. این بسته مختص آزمون استخدامی مربی امور آموزش معلولین آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۲ می باشد.
شروع ثبت نام آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی مربی امور آموزش معلولین
زمانبندی آزمون مربی امور آموزش معلولین
زمان ثبت نام مربی امور آموزش معلولین :۱۷ تا ۳۱ شهریور
زمان دریافت کارت مربی امور آموزش معلولین: ۱۷ مهر
زمان آزمون مربی امور آموزش معلولین : ۲۰ یا ۲۱ مهر
برای استخدام به عنوان مربی امور آموزش معلولین، شخص باید دارای مدرک تحصیلی رشتههای مرتبط با آموزش و پرورش معلولین باشد. همچنین، تجربه کاری در زمینه آموزش و پرورش معلولین و آشنایی با روشهای آموزشی مناسب برای دانشآموزان معلول نیز از مهارتهای لازم برای این شغل است. علاوه بر این، شخص باید توانایی همکاری با تیم پشتیبانی و خانوادهها را داشته باشد و بتواند راهنماییهای لازم به تیم پشتیبانی ارائه دهد. همچنین، شخص باید دارای مهارتهای فرهنگسازی و ارتباطی قوی باشد و بتواند کارگاهها و دورههای آموزشی مناسب برای افزایش آگاهی جامعه در خصوص نیازهای آموزشی و رفتاری دانشآموزان معلول برگزار کند.
بمیتوانید برای استخدام به عنوان مربی امور آموزش معلولین در مدارس و یا موسسات آموزشی اقدام کنید. برای این منظور باید دارای مدرک تحصیلی مرتبط با مربی و تجربه کافی در امور معلولان باشید. همچنین میتوانید با مراجعه به سایتهای استخدامی شبیه دبیران فایل این حوزه و یا ارسال رزومه به موسسات آموزشی مختلف، فرصت شغلی خود را چشمانداز کنید.
دفترچه آزمون استخدامی مربی امور آموزش معلولین آموزش و پرورش
بر این اساس دفترچه آزمون جدید استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی مربی امور آموزش معلولین منتشر شد.
هزار ردیف استخدامی توسط سازمان اداری و استخدامی برای جذب کاردرمان و گفتار درمان به آموزش و پرورش استثنایی اختصاص داده شده است.دفترچه آزمون استخدامی مربی امور آموزش معلولین آموزش و پرورش از طریق مرکز آزمون جهاد دانشگاهی به آدرس https://hrtc.ir دانلود فرمایید.
سامانه ثبت نام آزمون استخدامی مربی امور آموزش معلولین آموزش و پرورش
ثبتنام این آزمون از امروز از طریق مرکز آزمون جهاد دانشگاهی به آدرس https://hrtc.ir آغاز شد و تا پایان روز ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.
استخدامی مربی امور آموزش معلولین آموزش و پرورش، به عنوان یکی از اعضای تیم آموزشی در مدارس و مؤسسات آموزشی انجام می شود.وظیفه مربی امور آموزش معلولین شامل طراحی و اجرای برنامههای آموزشی مناسب برای دانشآموزان معلول، همکاری با تیم پشتیبانی مدرسه و خانوادهها، ارائه راهنماییهای لازم به تیم پشتیبانی، فرهنگسازی در جامعه و افزایش آگاهی در خصوص نیازهای آموزشی و رفتاری دانشآموزان معلول، برگزاری کارگاهها و دورههای آموزشی و ارائه اطلاعات و مهارتهای لازم به اعضای جامعه است. هدف این وظیفهها، پشتیبانی از آموزش و پرورش دانشآموزان معلول و افزایش کیفیت زندگی آنها است.
بسته استخدامی مربی امور آموزش معلولین به شرح زیر می باشد:
منابع حیطه عمومی مربی امور آموزش معلولین آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲
سوالات حیطه عمومی مربی امور آموزش معلولین آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲
منابع حیطه تخصصی مربی امور آموزش معلولین آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲
سوالات حیطه تخصصی مربی امور آموزش معلولین آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲
منابع حیطه اختصاصی مربی امور آموزش معلولین آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲
سوالات حیطه اختصاصی امور آموزش معلولین آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲
نمونه سوالات احتمالی استخدامی مربی امور آموزش معلولین آموزش و پرورش
. چرا انتخاب به عنوان مربی امور آموزش معلولین شدهاید؟
جواب: به دلیل تجربه و تحصیلات مناسب در زمینه آموزش معلولین و همچنین علاقهمندی به کار با این گروه از دانشآموزان انتخاب شدم.
۲. چه تجربههایی در آموزش دانشآموزان معلول دارید؟
جواب: تجربههایی از آموزش دانشآموزان با اختلالات یادگیری، اختلالات رفتاری و ارتباطی، کم توان ذهنی و نیز دانشآموزان دارای نیازهای خاص دیگر را دارم.
۳. چگونه با دانشآموزان معلول کار میکنید؟
جواب: با دانشآموزان معلول با استفاده از روشهای آموزشی مناسب و با توجه به نیازهای آنها کار میکنم. همچنین با توجه به نوع اختلال و سطح توانایی آنها، برنامههای آموزشی مناسب را برای آنها تدوین میکنم.
۴. چگونه با خانوادههای دانشآموزان معلول کار میکنید؟
جواب: با خانوادههای دانشآموزان معلول با همکاری و هماهنگی در خصوص نیازهای آموزشی و رفتاری دانشآموزان کار میکنم. همچنین با ارائه راهنماییهای لازم به خانوادهها، آنها را در پشتیبانی از دانشآموزان خود یاری میکنم.
۵. چگونه با دیگر مربیان و کارکنان مدرسه همکاری میکنید؟
جواب: با دیگر مربیان و کارکنان مدرسه با همکاری و هماهنگی در خصوص نیازهای آموزشی و رفتاری دانشآموزان معلول کار میکنم. همچنین با ارائه راهنماییهای لازم به دیگر مربیان، آنها را در پشتیبانی از دانشآموزان خود یاری میکنم.
۶. چگونه با چالشهای آموزش دانشآموزان معلول روبرو میشوید؟
جواب: با تحلیل و بررسی دقیق چالشهای آموزش دانشآموزان معلول، برنامههای آموزشی مناسب را برای آنها تدوین میکنم و با همکاری خانوادهها و دیگر مربیان، این چالشها را پیشبینی و مدیریت میکنم.
۷. چگونه برنامههای آموزشی را برای دانشآموزان معلول تدوین و اجرا میکنید؟
جواب: با توجه به نیازهای آموزشی دانشآموزان معلول، برنامههای آموزشی مناسب را تدوین و اجرا میکنم. همچنین با استفاده از ابزار آموزشی مناسب، به دانشآموزان کمک میکنم تا بهترین نتیجه را در یادگیری خود بگیرند.
۸. چگونه از فناوری و ابزار آموزشی برای پشتیبانی از دانشآموزان معلول استفاده میکنید؟
جواب: با استفاده از فناوری و ابزار آموزشی مناسب، به دانشآموزان معلول کمک میکنم تا بهترین نتیجه را در یادگیری خود بگیرند. همچنین با همکاری خانوادهها و دیگر مربیان، از فناوری و ابزار آموزشی برای پشتیبانی از دانشآموزان استفاده میکنم.
۹. چگونه با دانشآموزان معلول با اختلالات رفتاری و ارتباطی کار میکنید؟
جواب: با استفاده از روشهای آموزشی مناسب و با توجه به نیازهای آنها، با دانشآموزان معلول با اختلالات رفتاری و ارتباطی کار میکنم. همچنین با همکاری خانوادهها و دیگر مربیان، سعی میکنم تا بهترین پشتیبانی را به این دانشآموزان بدهم.
۱۰. چگونه با دانشآموزان معلول کم توان ذهنی کار میکنید؟
جواب: با استفاده از روشهای آموزشی مناسب و با توجه به نیازهای آنها، با دانشآموزان معلول کم توان ذهنی کار میکنم. همچنین با همکاری خانوادهها و دیگر مربیان، سعی میکنم تا بهترین پشتیبانی را به این دانشآموزان بدهم.
۱۱. چگونه با دانشآموزان معلول دارای نیازهای خاص کار میکنید؟
جواب: با توجه به نیازهای خاص دانشآموزان، برنامههای آموزشی مناسب را برای آنها تدوین و اجرا میکنم. همچنین با همکاری خانوادهها و دیگر مربیان، سعی میکنم تا بهترین پشتیبانی را به این دانشآموزان بدهم.
۱۲. چگونه با تیم پشتیبانی مدرسه هماهنگی میکنید؟
جواب: با تیم پشتیبانی مدرسه با هماهنگی و همکاری در خصوص نیازهای آموزشی و رفتاری دانشآموزان معلول کار میکنم. همچنین با ارائه راهنماییهای لازم به تیم پشتیبانی، آنها را در پشتیبانی از دانشآموزان خود یاری میکنم.
۱۳. چگونه با اجتماع و جامعه به عنوان یک مربی امور آموزش معلولین همکاری میکنید؟
جواب: با اجتماع و جامعه به عنوان یک مربی امور آموزش معلولین با هدف افزایش آگاهی و فرهنگسازی در خصوص نیازهای آموزشی و رفتاری دانشآموزان معلول همکاری میکنم. همچنین با برگزاری کارگاهها و دورههای آموزشی، سعی میکنم تا اطلاعات و مهارتهای لازم را به اعضای جامعه ارائه دهم.
به طور کلی سوالات تستی در آزمونهای استخدامی مربیان امور آموزش معلولین میتواند عبارت باشد از:
۱٫ تعریف معلولیت:
– مفهوم معلولیت و ارتباط آن با تواناییهای ذهنی و بدنی فرد
– تفاوت بین معلولیت جسمی، ذهنی و حسی
– توصیفی از نوعی از معلولیت و عوامل آن
۲٫ روشهای تدریس و آموزش برای دانشآموزان معلول:
– توضیح درباره روشها و استراتژیهای کارآمد در آموزش دانشآموزان معلول
– توصیف کیفیتهای یک مربی موفق در آموزش به دانشآموزان معلول
– معرفی منابع و مواد آموزشی مناسب برای دانشآموزان معلول
۳٫ مدیریت کلاس در امور آموزش معلولین:
– توصیف مهارتهای مدیریت کلاس در حضور دانشآموزان معلول
– راهکارهای مدیریت کنترل خشونت و رفتارهای غیرمناسب در کلاس در این محیط
– ارائه راهکارهای مواجهه با مشکلات و موانع در تدریس به دانشآموزان معلول
همچنین، برای آمادگی بهتر در آزمون، میتوانید از منابع آموزشی مختلف اعم از کتابها و منابع آنلاین روشن و علمی که به مربیان مرتبط با آموزش به دانشآموزان معلول توصیه میشوند، استفاده کنید. این منابع میتواند شامل کتابها، مقالات علمی، دستورالعملها و منابع آموزشی مرتبط با زمینه آموزش به دانشآموزان معلول باشد.
اما با توجه به موضوع استخدامی مربی امور آموزش معلولین، توصیه میکنم که در آمادگی برای آزمون مرتبط با این شغل، به موارد زیر توجه کنید:
۱٫ تعرفها و مفاهیم کلی:
– مفهوم و تعریف معلولیت در حوزه آموزش و پرورش
– نوع معلولیتها و خصوصیات آنها
– مفهوم و اهمیت آموزش و پرورش معلولان
۲٫ روشها و استراتژیهای آموزشی:
– روشهای آموزشی اختصاصی برای دانشآموزان معلول
– استراتژیهای تدریس مناسب برای دانشآموزان با نیازهای ویژه
– تاثیر بکارگیری تکنولوژی در فرایند آموزش به دانشآموزان معلول
۳٫ تدارک منابع و مواد آموزشی:
– انتخاب و استفاده از منابع و مواد آموزشی مناسب برای دانشآموزان معلول
– تنظیم و تدارک منابع آموزشی با توجه به نیازهای آموزشی دانشآموزان معلول
– استفاده از فناوریهای کمک آموزشی و تکنولوژی در حوزه آموزش معلولان
۴٫ مدیریت کلاس و ارتباط با دانشآموزان:
– روشها و استراتژیهای مدیریت کلاس خاص برای دانشآموزان معلول
– برقراری ارتباط مؤثر با دانشآموزان به ویژه دانشآموزان معلول
– مهارتهای ارتباطی و تعاملی مؤثر در آموزش و کنترل رفتار دانشآموزان معلول
همچنین، برای آمادگی بهتر برای آزمون، می توانید از منابع آموزشی متعددی مانند کتب، مقالات، وب سایتها و دورههای آموزشی آنلاین معتبر در زمینه آموزش به دانشآموزان معلول استفاده کنید.
- لینک دانلود فایل سوالات بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود سوالات به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت و صحیح وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل سوالات مورد نظر نشدید با ایمیل dabiranfile@gmail.com یا در تلگرام یا سایر پیام رسان ها به آیدی dabiranfile@ تماس بگیرید.