دانلود نمونه سوالات ویژگیهای یک معلم خوب

امتیاز 4.00 ( 2 رای )

در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
10 آوریل 2022
نوع فایل
حجم فایل
تعداد صفحات
تعداد بازدید
7001 بازدید
۱,۴۹۹,۰۰۰ تومان RIAL ۹۹۹,۰۰۰

دانلود نمونه سوالات ویژگیهای یک معلم خوب +دانلود بسته سوالات مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ویژه کنکور + استخدامی آموزش و پرورش+ دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی + تجربیات مصاحبه + تکنیک های مصاحبه + کاملترین و نایاب ترین بسته مصاحبه ۱۴۰۱-۱۴۰۲

دانلود نمونه سوالات ویژگیهای یک معلم خوب به شرح زیر می باشد:

محتویات بسته نمونه سوالات ویژگیهای یک معلم خوب :

 ۹۹ سوال از کتاب ویژگیهای یک معلم خوب

 مجموعه تمامی بایدها و نبایدهای مصاحبه استخدامی آموزش و پرورش

این بخش شامل تمام نکات مهمی که باید از بدو ورود به اتاق تا خروج بدانید بوده و بسیار کمک کننده می باشد.

 مجموعه کامل احکام و معارف اسلامی

بهترین نمونه سوالات معارف و احکام اسلامی که هر کدام شان ممکن است توسط مصاحبه کننده از شما پرسیده شود.

مجموعه نمونه سوالات عقیدتی و سیاسی مصاحبه آموزش و پرورش

تمامی سوالات احتمالی مربوط به مسائل عقیدتی و سیاسی از جمله ولایت فقیه،رهبری،انقلاب،جنگ تحمیلی و ….

مجموعه نمونه سوالات اطلاعات عمومی مصاحبه آموزش و پرورش

مجموعه ای بسیار کامل از مباحث اطلاعات عمومی که باید هر داوطلب شرکت کننده در آزمون استخدامی آنها را بداند.

جزوه شماره ۱ با ۲۰ صفحه همرا با سوال و جواب کوتاه

 

ویژگیهای یک معلم خوب
سوالات ویژگیهای یک معلم خوب

پکیج کامل مصاحبه عمومی و تخصصی دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی و آموزش و پرورش

  1. بایدها و نبایدهای مصاحبه دانشگاه فرهنگیان
  2. بروزرسانی شده سال تحصیی ۱۴۰۱-۱۴۰۲
  3. کاملترین و نایاب ترین بسته مصاحبه
  4. تکنیک های قبولی در مصاحبه
  5. هر آنچه که باید از مصاحبه تخصصی و عمومی بدانیم !!!
  6. ۵۰ سوال پرتکرار مصاحبه
  7. سوالات طلایی مصاحبه
  8. مجموعه ۲۸۰ پرسش و پاسخ کامل احکام
  9. مصاحبات استخدامی + راهکار های طلایی
  10. گزینش آموزش و پرورش تمام آنچه که باید بدانیم
  11. پرسش های پرتکرار داوطلبان
  12. تجربیات دانشجو معلم های موفق
  13. صفر تا صد سوالات مصاحبه فرهنگیان
  14. و…

دانلود نمونه سوالات ویژگیهای یک معلم خوب +دانلود بسته سوالات مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ویژه کنکور + استخدامی آموزش و پرورش+ دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی + تجربیات مصاحبه + تکنیک های مصاحبه + کاملترین و نایاب ترین بسته مصاحبه ۱۴۰۱-۱۴۰۲

سوالات در حال طراحی می باشد اطلاع رسانی در کانال ضمن خدمت https://t.me/dabirfile            @dabirfile

کانال تلگرام ضمن خدمت فرهنگیان :           https://t.me/dabirfile            @dabirfile

کانال ضمن خدمت در سروش :                 http://Sapp.ir/dabiranfile

سوالات مصاحبه دانلود نمونه سوالات ویژگیهای یک معلم خوب :

۱-اگردانش آموزی در کلاس شما دارای رفتار ناهنجار است و پرخاشگری دارد چه اقدامی انجام می دهید؟ موضوع را با خانواده ی او در میان می گذاریم و پیگیر شرایط زندگی او میشویم و از خانواده اومیخواهیم که حتما او را پیش یک روانپزشک یا مشاوره بفرستند و یا اینکه در شیوه ی تربیتی خود تجدید نظر کنند و یا اینکه اصلا میتوانیم دانش اموز را به مشاور مدرسه نیز ارجاع دهیم.

۲-روز اول حضور در کلاس درس چه کار می کنید؟
با دانش اموزان به گرمی سلام و احوال پرسی میکنیم ، خودمان را به آنها معرفی میکنیم و ازتک تک آنها میخواهیم که خودشان را معرفی کنند تا با دانش آموزان نیز آشنا شویم، کتاب های مدرسه و عکس و جلد آنها را به آنها نشان می دهیم و به آنها میگوییم که در این سال قرار است که این کتاب ها را با هم یاد بگیریم، از آنها سوالاتی در مورد مدرسه می پرسیم، مثلا کی مدرسه رو دوست داره چرا؟ اگر جواب دانش آموزان منفی بود سعی میکنیم با ارائه توضیحاتی جذاب مدرسه را در نظرش خوب جلوه می دهیم.

۳- اگر در زمان تدریس شما را برای انجام کاری بخواهند عکس العمل شما چیست؟
خوب از اونها مدتی میخواهم که صبر کنند مثلا پنج دقیقه ، ده دقیقه تا موضوع رو کاملا تا جایی خیلی خوبی تمام کنم و دانش اموز را وسط مبحث تنها و گمراه ول نمیکنم که مطالب قبلی هم از خاطرش برود و نتواند آنها را بهم ارتباط دهد

دانلود نمونه سوالات ویژگیهای یک معلم خوب
۴- اگر کلاس شما شلوغ بود و همکاران کلاسهای کناری اعتراض کردند، شما چه عکس العملی نشان می دهید؟
از همکاران عذر خواهی میکنم و در کلاس را می بندم تا صدا بیش از این به بیرون نرود و از بچه ها میخوام آروم باشند و به آنها میگویم همانطور که شما دوست ندارید در زمان تدریس ، دانش آموزان کلاس بغلی سر و صدا کنند و شما درس را یاد نگیربد، آنها هم دوست ندارند که کسی مزاحم درسشان شود، پس باید که به حقوق همدیگر احترام بگذاریم و سکوت را رعایت کنیم.

۵- اگر از شما خواسته شود در مقطع ابتدایی آن هم پنج سال تدریس کنید عکس العمل شما چیست؟
( باید واکنش مثبت به این سوال نشان دهید چون با هر واکنش منفی احتمال قبولی خود در مصاحبه را پایین می آورید.)
بگویید از این موضوع خیلی استقبال میکنم چون تدریس در این مقطع را به علت ارتباط خوبی که با بچه ها میتوانم برقرار کنم خیلی دوست دارم.

۶- چه راهکارهایی را در طول خدمت برای تدریس بهتر بنظرتان می رسد؟
دانش آموزان را هم در کار تدریس درگیر میکنم ، سعی میکنم که متکلم وحده نباشم و در این هنگام تدریس نظرات آنها را هم بپرسم و همچنین آنها را در کارهای گروهی شرکت دهم، از دست ساخته ها و جوایز برای جلب توجه دانش اموزان به موضوع درس استفاده کنم.

۷- اگر دانش آموزی مادرش فوت کرده و پدرش ازدواج کرده و وی با برادر وخواهرش نیز مشکل دارد و دچار افسردگی شده چه اقداماتی انجام میدهید؟
موضوع را با مشاور مدرسه در میان میگذارم و راهکارهای مورد نیاز را از او جویا میشوم و همچنین دانش آموز را به مشاور مدرسه ارجاع میدهم، سعی میکنم آن دانش آموز را در کارهای گروهی بیشتر مشارکت دهم و کنار دانش آموزان قوی بنشانم ، تا درس و مهارت های اجتماعی دانش آموز تقویت شود و تا حد امکان سعی میکنم که فضای با نشاطی را در کلاس فراهم کنم.

۸- وضعیت زندگی و تحصیل خود را از کودکی تا کنون شرح دهید؟

۹- اگر در حین تدریس مدیر آموزشگاه از شما بخواهد برای اولیا که آمده اند صحبت کنید عکس العمل شما چیست؟
از آنها مقداری فرصت میگیرم و میگم لطفا یک پنج دقیقه ، ده دقیقه صبر کنید و مطلب رو نیمه کاره رها میکنم و دانش آموز رو وسط مطلب سردرگم ول نمیکنم.

۱۰- با توجه به کمبود امکانات در مدارس شما چگونه تدریس خواهید کرد ؟
سعی میکنم که از کمترین امکانات بیشترین استفاده رو بکنم و از شیوه های یادگیری ای استفاده کنم که در عین حال که موثرند نیاز به امکانات خاصی ندارند مثل یک سری از بازی ها

 کتاب ویژگی های معلم خوب
PDF کتاب ويژگی هاى معلم خوب + خلاصه کتاب اثر آيت‌الله حسین مظاهری

ویژگیهای معلم خوب

ویژگی های یک معلم خوب چیست؟

نقش معلم امروزه تنها انتقال معلومات و آموزش مطالب درسی نیست، بلکه او در رشد و پرورش کل شخصیت دانش آموز مؤثر است. 

معلم، به ویژه معلم کودکستان و سالهای اول مدرسه، نقش مادر دوم را برای کودک ایفا می کند. زیرا کودک نگرش خود نسبت به مادر را به او تعمیم می دهد بنابراین دغدغه ی بسیاری از خانواده ها انتخاب معلم خوب برای فرزندان شان می باشد.

هر چند مشخصات یک معلم خوب و موفق در موقعیت ها و محیط های مختلف متفاوت است، با این حال معلمان خوب به طور کلی خصوصیات مشترکی دارند که در ادامه به مهم ترین آن ها اشاره می کنیم.

۱ – ثبات عاطفی و روانی

معلم به عنوان یک رهبر و الگوی رفتاری باید در افکار و اعمالش ثبات داشته باشد و تحت تأثیر عواطف و هیجاناتش تصمیم گیری نکند؛ به طوری که دانش آموزان بتوانند از این نظر به او اطمینان داشته باشند .

۲ -ادامه به یادگیری

معلم خوب کسی است که همیشه احساس نیاز به یادگیری و فراگیری مطالب تازه داشته باشد و مطالعات خود را پس از کسب مدرک تحصیلی متوقف نکند.
منابع مطالعاتی اعم از کتاب، مجلات تخصصی، اینترنت و حضور داوطلبانه در کارگاه ها و جلسات مرتبط شغلی به حرفه ای شدن معلم کمک شایانی می کند.

۳ – مهربانی و همدردی با دانش آموزان

معلم باید رفتارش به طریقی باشد که دانش آموزان بتوانند آزادانه ناراحتی ها و مشکلات خود را با او در میان بگذارند و اطمینان داشته باشند که به مناسبت اشتباهاتی که کرده اند مورد انتقاد و بی مهری واقع نخواهند شد.
چه بسا خاطره ی یک همدلی سال ها در خاطر یک دانش آموز باقی بماند و حتی مسیر زندگی او را تغییر دهد.

۴ – روحیه ی همکاری

یک معلم خوب همیشه آماده ی همکاری با دیگر معلمان است، خصوصاَ اگر احساس کند که وجودش در این همکاری مؤثر و لازم است . 

۵ – صبر و بردباری

یکی از خصوصیاتی که واقعاَ یک معلم خوب باید از آن برخوردار باشد بردباری است. زیرا اصولا معلم با کودکان و نوجوانان سر و کار دارد و این افراد به مناسبت کمی تجربه و سن گاهی اوقات رفتاری از خود بروز می دهند که چنانچه معلم در برابر آنها بردباری کافی نداشته باشد موجب ناراحتی های فراوانی خواهد شد.

۶ – رعایت انصاف در ارزشیابی ها

چنانچه ارزشیابی معلم در موقعیت های مختلف منصفانه نباشد، موجب کینه و عناد و در نتیجه دوری گزیدن برخی از دانش آموزان از معلم می شود و می دانیم که این حالات عاطفی چه ثمرات بدی به دنبال خواهد داشت.

۷ – آشنایی با اصول روانشناسی

معلم باید علاوه بر داشتن تخصص در زمینه ی خاصی که تدریس می نماید، با اصول کلی روانشناسی نیز آشنایی داشته باشد. زیرا عدم آشنایی با روانشناسی گاهی اوقات باعث می شود که رفتار دانش آموز به غلط تعبیر گردد و در نتیجه کدورت و جدایی ایجاد شود.
چنانچه معلم با قوانین رشد، یادگیری، خصوصیات سنی گروه های مختلف، روانشناسی پسر و دختر و غیره آشنا باشد، خیلی از مسائل و مشکلات را می تواند به آسانی توجیه کند و راه حل آنها را پیدا کند.

۸ – قدرت بیان

خوش صحبتی و قدرت بیان یکی از عواملی است که در ایجاد رابطه با افراد فوق العاده مؤثر است و معلم که علاوه بر ایجاد رابطه با دانش آموزان باید مطالب درسی را به آنها تفهیم کند، حتماَ باید از این نیرو برخوردار باشد.
بسیاری از افراد با سواد و مطلع هستند، ولی در اظهار مطالب و تفهیم آن به دیگران ناتوانند. چنین افرادی به ندرت می توانند در کار معلمی و آموزش موفق شوند.

ویژگیهای یک معلم خوب

۹ – آراستگی ظاهر

معلمی که در برابر دانش آموزان کلاس ظاهر می شود و ناچار است روزی چندین ساعت با آنها سر و کار داشته باشد، باید از نظر سر و وضع ظاهر کاملا آراسته باشد.
البته آراسته بودن به آن معنی نیست که همیشه لباس آخرین مد به تن داشته باشد و هر روز ساعت ها وقت صرف خود آرایی نماید، بلکه باید آرایش و پوشش او با محل و محیطی که در آن تدریس می کند متناسب باشد و رعایت پاکیزگی و انضباط را بنماید.

۱۰ – ارزشیابی از کار خود

یک معلم خوب کسی است که مرتب از کاری که می کند ارزشیابی به عمل آورد. یعنی با توجه به هدف های آموزشی و رفتاری که در آغاز شروع هر کلاس در نظر دارد، باید ببیند که تا چه حد این هدف ها برای او حاصل شده است و تا‌ چه حد توانسته است در دانش آموزان نفوذ کند و مورد تأیید آنها واقع شود سپس برای رفع نواقص راهکارهای مناسبی را در نظر بگیرد.

قابل توجه کسانی که دانلود نمونه سوالات ویژگیهای یک معلم خوب را خریداری و دانلود کرده اند:

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

 راهنمای دانلود:

  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید از طریق زیر با ما تماس بگیرید.

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

همچنین برای دریافت آپدیت نمونه سوالات ضمن خدمت،اخبار ضمن خدمت و ضمن خدمت انتصاب مدیران … عضو کانال شوید:

کانال تلگرام ضمن خدمت فرهنگیان:  https://t.me/dabirfile

کانال سروش:

 http://Sapp.ir/dabiranfile

کانال ایتا:

http://eitaa.com/dabirfile

حتما برای دریافت سوالات جدید عضو کانال ما شوید (لیست کانال ها در پاراگراف بالا)

برای اطمینان بیشتر کاربران گرامی

تضمین و راهنمایی برای خرید , پاسخ دهی به اشکالات خرید و عدم دانلود  توسط مدیر وبسایت با پشتیبانی ۲۴ ساعته

بعدا از خرید فایل لینک دانلود مستقیم در صفحه مرورگر ظاهر میشود و یک لینک دانلود به ایمیل شما بصورد خود کار ارسال می گردد 

در صورت درخواست از ما در سروش و تلگرام خود فایل نیز برایتان فوری ارسال می شود

آیدی پشتیبانی سروش دبیران فایل: https://sapp.ir/dabiranfile
آیدی پشتیبانی تلگرام دبیران فایل: https://t.me/dabirfile

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل سوالات بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود سوالات به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت و صحیح وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل سوالات مورد نظر نشدید با ایمیل dabiranfile@gmail.com یا در تلگرام یا سایر پیام رسان ها به آیدی dabiranfile@ تماس بگیرید.