دانلود نمونه سوالات نظريه های جامعه شناسان : ايمانوئل والرشتاین


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
9 نوامبر 2022
نوع فایل
حجم فایل
تعداد صفحات
تعداد بازدید
622 بازدید
RIAL ۱۲۹,۰۰۰

دانلود نمونه سوالات نظريه های جامعه شناسان : ايمانوئل والرشتاین

دانلود نمونه سوالات نظريه های جامعه شناسان : ايمانوئل والرشتاین با جواب با فرمت pdf

قسمتی از محتوی دانلود نمونه سوالات نظريه های جامعه شناسان : ايمانوئل والرشتاین

۱۰-     والرشتاین در چه هنگام به درک جدیدی از مفهوم نظام جهانی رسید؟ والرشتاین در مطالعه دوران ساز خود در سال ۱۹۷۴ که تحت عنوان نظام جهانی جدید: آغاز کشاورزی سرمایه‌داری و اقتصاد جهانی اروپایی در قرن ۱۶ بود توانست به درک جدیدی از این مفهوم برسد که با مضمون قبلی متفاوت است.

۱۱-     منابع نظری  تغذیه کننده نظریه نظام جهانی را ذکر نمائید؟ نظریه نظام جهانی به آن شکلی که والرشتاین از ۱۹۷۴ به معرفی مشروح آن پرداخت از منابع نظری گوناگون تغذیه می‌کرد که عبارت بود از ۱- نظره وابستگی که قائل به رابطه‌ای متقارن میان اقتصادهای متروپل و اقتصادهای حاشیه‌ای بود و توسعه‌یافتگی و نیافتگی را مکمل یکدیگر می‌دید از جمله‌این نظریه‌پردازان عبارت بودند از آندره گوندر فرانک، فرناندو هنریک کادوسو، انزو فالتو بودند.۲- عناصر نظری مارکسیتی که در اواخر دهه ۱۳۶۰ رونق داشت و موضوع بحث‌های گوناگون بود۳- دیدگاه‌ها و مفاهیم مکتب آنال در فرانسه به ویژه نظریه دوران طولانی فرایندهای تاریخی معین.

۱۲-     رویکرد نظام جهانی به کدامیک از نظریات مسلط دوران خود انتقادهای شدیدی وارد نمود؟ رویکرد نظام جهانی همزمان حاوی نقد شدید به رهیافت‌های نظری کارکردگرایی ساختاری و نظریه نوسازی بود که نظریات مسلط در آن دوران محسوب می‌شدند.

۱۳-     تعریف برودل از دریای مدیترانه و دنیای مدیترانه چگونه بود؟ برودل دریای مدیترانه و دنیای مدیترانه را دنیای اقتصاد و اقتصاد که دنیا است تعریف می‌کند

۱۴-     والرشتاین  در اواخر دهه ۶۰ مفهوم نظام جهانی جدید را با استناد بر چه مبنایی تدوین نمود؟ توضیح فرمائید. برودل دریای مدیترانه و دنیای مدیترانه را دنیای اقتصاد و اقتصاد که دنیا است تعریف می‌کند و والرشتاین نیز با استناد به مفاهیم برودل در اواخر دهه ۶۰ مفهوم نظام جدید جهانی را تدوین نمود. دنیای اقتصادی با درک برودل معادل معنایی دنیای واقعی نیست، بلکه به معنای مجموعه‌ای سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به هم‌پیوسته است که خود را دنیای واحد می‌فهمد یا از بیرون دنیای واحد فهمی‌ده می‌شود. در دنیای اقتصادی این مرزهای اقتصادی خاص هستند که حدود اجتماعی را تعریف  می‌کنند، در حالی که مفهوم دنیا به فضای جغرافیایی بزرگتر دلالت دارد. بنابراین دنیاهای اقتصادی می‌تواند متشکل از دولت‌های ملی مختلف با دستگاه‌های سیاسی مستقل یا شامل امپراطورهای جهانی با دستگاه سیاسی واحد باشد. به‌عقیده والرشتاین هر دو شکل نسخه‌هایی از نظام‌های جهانی هستند. یکی از این نظام‌های جهانی در میان جریآن‌های گوناگون تاریخی، نظام دنیای مدرن است که با سرمایه‌داری جدید مترادف است.

۱۵-     فرضیه اصلی والرشتاین چیست؟ فرضیه اصلی والرشتاین این است که فرایند پیدایش و توسعه سرمایه‌داری جدید بدون ارجاع مسبوق به سابقه آن به نظام سرمایه‌داری مدرن به هیچ وجه قابل درک نیست. والرشتاین با تاکید بر دیدگاه مطالعه تاریخ در زمآن‌های طولانی و همچنین از سوی دیگر رسیدن به درک متفاوت از مفهوم سرمایه‌داری، آغاز شکل‌گیری نظام مدرن جهانی را در قرن ۱۶ تعيين می‌کند.

برای اطمینان بیشتر کاربران گرامی بعد از خرید فایل

تضمین و راهنمایی برای خرید , پاسخ دهی به اشکالات خرید و عدم دانلود  توسط مدیر وبسایت با پشتیبانی ۲۴ ساعته

بعدا از خرید فایل لینک دانلود مستقیم در صفحه مرورگر ظاهر میشود و یک لینک دانلود به ایمیل شما بصورد خود کار ارسال می گردد 

در صورت درخواست از ما در سروش و تلگرام خود فایل نیز برایتان فوری ارسال می شود

آیدی پشتیبانی اینستاگرام دبیران فایل: instagram.com/dabiranfile

آیدی پشتیبانی تلگرام دبیران فایل: https://t.me/dabirfile

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل سوالات بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود سوالات به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت و صحیح وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل سوالات مورد نظر نشدید با ایمیل dabiranfile@gmail.com یا در تلگرام یا سایر پیام رسان ها به آیدی dabiranfile@ تماس بگیرید.