دانلود سوال راهنمای معلم در ارزشیابی توصیفی


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
3 مارس 2023
نوع فایل
حجم فایل
تعداد صفحات
دسته بندی
تعداد بازدید
2116 بازدید
RIAL ۱۹۹,۰۰۰

دانلود سوالات راهنمای معلم در ارزشیابی توصیفی از مواد حیطه عمومی آموزش و پرورش + پاسخنامه 

دانلود سوالات راهنمای معلم در ارزشیابی توصیفی در سال ۱۴۰۲-۱۴۰۳ به شرح زیر می باشد:

ارزشیابی توصیفی با هدف…………. انجام می شود. علامتگذاري براي مرور
پیدا کردن نقاط ضعف و گزارش آن
بهبود کیفیت فرآیند یاددهی یادگیري✅✅
پیدا کردن نقاط ضعف
بهبود کیفیت

از اسیب هاي ارزشیابی توصیفی …………. می باشد. علامتگذاري براي مرور
همه موارد✅✅
ضعف در شناخت هدف هاي دروس
ضعف در انتخاب فعالیت هاي جبرانی
ضعف در تولید فعالیت هاي جبرانی

ازمؤثرترین شیوه ها در سهیم کردن دانش آموزان در فرایند آموزش و پایدار کردن آموخته هاي ایشان
در حیطه هاي مختلف دانش، مهارت و نگرش…………………. می باشد. علامتگذاري براي مرور
نمونه کار
تمام موارد
پروژه✅✅
آزمون عملکردي

این جمله ” در ارزشیابی باید به جنبه هاي مختلف رشد بدنی، عقلی، عاطفی و روانی دانش آموزان
توجه شود.” مربوط به کدام یک از اصول حاکم بر ارزشیابی پیشرفت تحصیلی می باشد؟ علامتگذاري
براي مرور
تاکید بر نوآوري و خلاقیت
توجه همه جانبه به دانش ها، نگرش ها و مهارت ها
توجه به رشد همه جانبه دانش آموزان✅
توجه به آمادگی دانش آموزان

چه نوع ارزشیابی باعث تقویت رشدخودآگاهی و توانایی بررسی و تحلیل عملکرد دانش آموز می شود؟
علامتگذاري براي مرور
✅✅ ۳و۲
همسال سنجی
خودسنجی
ارزیابی دیگران
.۲۷
در ………………….در جریان آموزش به دانش آموز یا گروهی از دانش آموزان ،اولیا و افراد ذینفع دیگر بازخورد داده می
شود. علامتگذاري براي مرور
بازخورد جمعی
بازخورد فردي
بازخورد توصیفی
بازخورد تکوینی✅✅
.۲۸
در ارزشیابی توصیفی براي تصمیم گیري در خصوصی میزان اثربخشی فعالیتهاي یادگیري باید نتایج
عملکرد دانش آموز را با مقایسه نمود. علامتگذاري براي مرور
هر سه مورد✅
روش تدریس
اهداف آموزشی
محتوا
.۲۹
در ارزشیابی توصیفی رفتار: علامتگذاري براي مرور
عمل پنهان و غیرقابل مشاهده
هر دو✅✅
هیچکدام

محتوی مشابه این فایل سوالات استخدامی  آموزش و پرورش  سوالات استخدامی  ( مختص آزمون ۱۴۰۲) شامل:

 

 جهت تکمیل کارنامه ها باید براساس عملکرد هر دانش آموز به این امر بپردازند.برای تکمیل کارنامه ی ارزشیابی کیفی(گزارش پیشرفت تحصیلی) می توان ازاطلاعاتی که از ابزارهای مختلف جمع آوری شده است کمک گرفت. ازجمله:

۱) پوشه کار: ابزاری است، که از مجموعه نمونه کارهای دانش آموزان، به صورت فردی یا گروهی تهیه می شود و نشان دهنده تلاش و پیشرفت آنها در یک زمینه خاص و برای مدت زمان مشخصی است. محتوای آن با همکاری معلم و دانش آموز به صورت آگاهانه و هدفمند انتخاب و سازماندهی می شود و معلم به طور مستمر آن را مورد ارزیابی قرار داده و بازخورد لازم را برای رفع اشکالات یادگیری به دانش آموز ارائه می دهد.

۲) آزمون عملکردی: آزمون عملکردی از فعالیت ها و عملکرد واقعی دانش آموز، ارزشیابی به عمل می آورد تا دانش آموز آنچه را که از مهارت و دانش کسب کرده است، در عمل از خود بروز دهد. آزمون های عملکردی، فرآیندها و فرآورده های یادگیری را به طور مستقیم می سنجد و از آنجا که این آزمون ها با مهارت سر و کار دارند، به معلم کمک می کند، تا از مهارت ها و میزان درک و فهم دانش آموزان اطلاع داشته باشد.

۳) چک لیست: عبارت است از مجموعه ای از نشانه ها و شواهد، که به یک انتظار یا انتظارات خاصی مربوط می شوند. معلم براساس تشخیص خود، چک لیست ها را برای مواد درسی و اهداف مختلف تهیه و اجرا می کند. چک لیست ها باید ساده و محدود باشند و بهتر است زمانی که دانش آموزان در کلاس، در حال فعالیت های یادگیری هستند، اجرا شود، تا روند پیشرفت آنان را نشان دهد.

۴) واقعه نگاری: واقعه نگاری عبارت است از توصیف عینی از رفتار دانش آموز در یک موقعیت خاص و تفسیر آن موقعیت توسط مشاهده کننده ای که آن را ثبت کرده است. گزارش واقعه نگاری باید دارای تاریخ، توصیف واقعی رویداد و تفسیر آن باشد. این ابزار بر خلاف چک لیست ها به صورت منظم مورد استفاده قرار نمی گیرد و عمدتاً رفتارها و فعالیت های خاص دانش آموزان را در بر می گیرد.

۵) خودسنجی و همسال سنجی: خودسنجی عبارت است از ارزشیابی فرد از عملکرد فعالیت های یادگیری خودش و همسال سنجی عبارت است از ارزشیابی دانش آموز از عملکرد و فعالیت های یادگیری همسالانش. هدف اساسی این دو روش، ایجاد احساس مسئولیت بیشتر به یادگیری خود و همسالان است.

۶) آزمون های مداد کاغذی: این آزمون ها بنا به نظر معلم در برخی از دروس مانند ریاضی اجرا می شود و باید به گونه ای طراحی شود، که دانش آموز احساس نگرانی و اضطراب نداشته باشد.اجرای این آزمون ها همانند اجرای تکالیف کلاسی است. معلم باید در ارزیابی این آزمون ها، به دانش آموزان بازخورد توصیفی ارائه دهد و از دادن هرگونه نمره یا رتبه،بپرهیزد.

۷) تکالیف درسی: تکالیف درسی یکی از ابزارهای مهم ارزشیابی توصیفی است. اگر معلم در ارائه و بررسی تکالیف درسی، مدیریت خوبی داشته باشد، این ابزار می تواند عملکرد و فعالیت درسی دانش آموزان را به خوبی مورد سنجش و ارزیابی قرار دهد.

روش ارزیابی تکالیف درسی، همان روش ارائه بازخورد توصیفی است. اظهار نظر معلم در بررسی تکالیف درسی بر کیفیت کار دانش آموز می افزاید، بدین معنی که ضعف و قوت کار دانش آموز آشکار می شود، این امر به او کمک می کند تا کارایی و کیفیت فعالیت خود را بیشتر و بهتر کند.

۸) دفتر ثبت مشاهدات: این دفتر هم به عنوان یکی از ابزارهای جمع آوری اطلاعات که شامل عملکرد درسی ،بررسی فهرست چک لیست های مختلف و مشاهدات رفتار و عملکرد دانش آموزان می باشد مورد استفاده قرار می گیرد.

دانلود سوال راهنمای معلم در ارزشیابی توصیفی
نمونه پیشنهاد ارزشیابی توصیفی – بانک نمـــونه سوالات

مواد حیطه عمومی آموزش و پرورش

تاریخ و فرهنگ تمدن
تعلیم و تربیت اسلامی
معارف و اندیشه اسلامی
دانش اجتماعی و حقوق اساسی

منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش

داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش برای شرکت و قبولی در این آزمون باید منابع عمومی آموزش و پرورش  و منابع اختصاصی آموزش و پرورش  رشته تحصیلی و شغلی خود را مطالعه نمایند. یکی از مهمترین منابع عمومی آزمون استخدامی آموزش و پرورش که در سال ۱۴۰۲ داوطلبان باید به آنها توجه کنند درس فناوری اطلاعات و زبان انگلیسی است.

هر ساله منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش از طرف سازمان سنجش کشور اطلاع رسانی می شود. داوطلبان عزیز باید پس از ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش این منابع را تهیه و مطالعه کنند.

همان طور در جریان هستید این آزمون آموزش و پرورش  به صورت تستی برگزار می شود و شما داوطلب آموزش و پرورش عزیز پس از مطالعه منابع باید تست های مختلف آموزش و پرورش را تهیه و با این تست ها نیز آشنا شوید. در واقع تست زنی یکی از ضرورت های این آزمون آموزش و پرورش است.

همان طور که اشاره کردیم منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش به دو بخش منابع عمومی آموزش و پرورش و منابع اختصاصی آموزش و پرورش تقسیم می شود. منابع عمومی آموزش و پرورش این آزمون در تمامی زیر شاخه ها و رشته های شغلی مشترک آموزش و پرورش است.

منابع اختصاصی آموزش و پرورش با منابع عمومی آموزش و پرورش تفاوت دارد و شما این منابع آموزش و پرورش را باید بر اساس رشته شغلی آموزش و پرورش خود انتخاب و مطالعه کنید.

 

منابع عمومی آزمون استخدامی آموزش و پرورش

داوطلبین علاقمند به شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش پس از ثبت نام در سایت سازمان سنجش باید به مطالعه منابع عمومی آزمون استخدامی آموزش و پرورش بپردازند.

این منابع همانند سال های گذشته برای تمام رشته های آزمون استخدامی آموزش و پرورش یکسان است. منابع عمومی برای رشته های شغلی دبیری و رشته شغلی آموزگاری، آموزگار استثنایی، مشاور مدرسه و … یکسان است.

همان طور که اشاره شد منابع عمومی آزمون استخدامی آموزش و پرورش همزمان با ثبت نام در سایت سازمان سنجش در دسترس بوده و با انتشار دفترچه راهنمای آزمون قابل دانلود است.

دانلود سوالات مصاحبه و گزینش آموزش و پرورش سال ۱۴۰۲ + ۱۴۰۳ + کاملترین و با کیفیت ترین فایل در سطح اینترنت

 این مجموعه دانلود نمونه سوالات مصاحبه استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ دارای محتویات سوالات عقیدتی و احکام ، اطلاعات عمومی ، سیاسی ، قانونی ، اجتماعی ، روانشناسی به همراه نکات کلیدی شرکت در مصاحبه های حضوری و جزوه تجربیات شرکت کنندگان در مصاحبه های حضوری بوده که می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در آخرین مرحله گزینش و استخدامی وزارت آموزش و پرورش باشد. دانلود سوالات مصاحبه و گزینش آموزش و پرورش سال ۱۴۰۲

در صورت درخواست دانلود سوالات رایگان مصاحبه و گزینش آموزش و پرورش سال ۱۴۰۲  از ما در سروش و تلگرام خود فایل نیز برایتان فوری ارسال می شود

آیدی پشتیبانی سروش دبیران فایل: https://sapp.ir/dabiranfile
آیدی پشتیبانی تلگرام دبیران فایل: https://t.me/dabirfile

در صورت عدم دانلود یا مشکل با ما در ارتباط باشید:

آی دی سروش و ایتا :   dabiranfile@       کانال سروش و ایتا:  dabiranfile@

آی دی تلگرامی:    dabiranfile@       کانال تلگرامی:  dabirfile@  پیج اینستاگرام:  dabiranfile@ 

 

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل سوالات بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود سوالات به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت و صحیح وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل سوالات مورد نظر نشدید با ایمیل dabiranfile@gmail.com یا در تلگرام یا سایر پیام رسان ها به آیدی dabiranfile@ تماس بگیرید.